logo

گروه نرم افزاری کارن

تردید نکن، انجامش بده ;)

logo
  • صفحه اصلی
  • طراحی گرافیک
  • طراحی سایت
  • درباره ما
  • حساب کاربری
  • حساب کاربری

طراحی گرافیک

ظاهر جذاب میتواند فرصتی را فراهم کند تا باطن خود را آشکار کنید ! از طراحی لوگو و خلق اولین برند شما تا طراحی پست های اینستاگرام و تولید محتوای گرافیکی و حتی بعد از اون با شما هستیم

درخواست پروژه درخواست مشاوره
design

طراحی گرافیک

ظاهر جذاب میتواند فرصتی را فراهم کند تا باطن خود را آشکار کنید ! از طراحی لوگو و خلق اولین برند شما تا طراحی پست های اینستاگرام و تولید محتوای گرافیکی و حتی بعد از اون با شما هستیم

درخواست پروژه درخواست مشاوره
حتما شما هم زمانی که کلمه طراحی گرافیک را میشنوید به یاد پوستر های تبلیغاتی یا وب سایت های زیبا می افتید اما در واقع گرافیک بسیار وسیع تر از این موارد است؛ میتوان گفت که گرافیک در تمامی تصاویری که چشم انسان توانایی دیدن آن را دارد وجود دارد . تا انتهای این مقاله همراه کارن باشید تا با طراحی گرافیک و مزیت های آن بیشتر آشنا شوید.

طراحی گرافیک چیست؟

صراحتا مبتوان گفت که هیچ متنی نمیتواند طراحی گرافیک را به طور کامل آشکار کند اما تعریف آن انتقال تصویری یک مفهوم، پیام یا اطلاعات به مخاطبی خاص است. طراحی گرافیک از درک و بررسی اطلاعات و پیام آغاز می‌شود، سپس به بررسی مخاطب پیام و اطلاعات می‌پردازد، و دست آخر راه حلی تصویری برای ارائه پیام می‌یابد. واژه گرافیک در اصل از یک کلمه یونانی به نام گرافیکوس به دست آمده و براساس معنی این کلمه یونانی؛ گرافیک، نمایشی از محتوای بصری روی یک سطح است. این سطح می‌تواند هر چیزی باشد مانند دیوار، کاغذ، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی سنگ و دیواره غارها که در گذشته انسان نخستین روی آن طراحی می‌کرد. بنابراین، نقاشی‌های انسان‌های اولیه روی دیوار غارها از اولین نمونه‌های طراحی گرافیک به شمار می‌رود. در آن زمان، مردم به کمک نمادها و خطوط مختلف در صدد انتقال پیام و روایت یک داستان بودند و امروزه هم براساس چنین هدفی از طراحی گرافیک یا Graphic Design استفاده می‌شود. بعد از اختراع کاغذ، فرآیند نوشتار و ترسیم اشکال مختلف تسهیل شد و نمونه‌های بیشتری از طراحی گرافیک منتشر شده و به چاپ رسیدند. هر فناوری دیگری که وارد زندگی بشر می‌شد، تاثیر به سزایی در حوزه هنر و گرافیک داشت؛ مثلا ۱۴۵۰ سال بعد از میلاد که ماشین تایپ متحرک اختراع شد، روند نوشتار با سهولت بیشتری ادامه یافت و شاید ریشه تایپوگرافی امروزی به همان دوران بر می‌گردد. تعریف تخصصی‌تری هم درباره مفهوم گرافیک وجود دارد که توسط AIGA موسسه هنر گرافیکی در آمریکا ارائه شده است. طبق این تعریف گرافیک یعنی یک فرآیند خلاقانه که از ترکیب و تلفیق تکنولوژی و هنر به دست می‌آید. در همین راستا، طراح گرافیک به کمک مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف بین ایده‌های متنوع ارتباط برقرار کرده و پیامی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند. ابزار اصلی طراح برای فرستادن این پیام، تصاویر و تایپوگرافی است.

اهمیت طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک نقش مهمی در فضای رقابتی تجارت امروز دارد. کسب و کارها برای تولید محتوای اثرگذار گرافیکی که شامل بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، جزوات، سربرگ ها و … به طراحان گرافیک نیاز دارند.

لوگویی ساده و به یادماندنی نیاز اولیه هر شرکت برای ایجاد برندی شناخته شده است. همچنین استفاده از طراحی گرافیکی برای ساختن صفحات شبکه‌های اجتماعی و اپ های موبایل منحصر به فرد ضروری است. طراحی گرافیکی به عنصری اساسی در تجارت هم به شکل فیزیکی و هم به شکل مجازی تبدیل شده است.

یکی از دلایل استفاده روزافزون از طراحی گرافیکی نیاز به ارتباط موثر با مخاطبان است. ورود مشتریان و مخاطبان بیشتر به بازار، رقابت برای جذب آنان را سنگین تر کرده است. برای باقیماندن در رقابت استفاده از طراحی گرافیکی برای جلب مشتریان احتمالی ضروری است و کارآفرینان نیازی روزافزون به ارتباط گیری با مخاطب هدف از طریق طراحی گرافیکی احساس می‌کنند.

هرگونه خدمات طراحی گرافیکی که به آن احتیاج دارید را میتوانید از طریق پنل مشتری درخواست کنید

فواید طراحی گرافیک

۱. افزایش فروش

محتوای گرافیکی که با دقت طراحی شود می‌تواند فروش را افزایش دهد. مردم از طراحی گرافیکی منحصر به فرد و با کیفیت این پیام را دریافت خواهند کرد که شرکت استفاده کننده از این طراحی، محصولات و خدماتی یکتا و با کیفیت ارائه می‌دهد. داشتن طرح های گرافیکی موثر در لوگو، کارت ویزیت و دیگر قالب ها چنین پیامی را به ناخودآگاه مخاطب خواهد رساند که به نزدیکی بیشتر مخاطبان به کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

اثرگذاری طراحی گرافیک مخاطبان را به مشتریانی وفادار تبدیل خواهد کرد، چرا که تبلیغات محتوای گرافیک در معرفی شرکت به عنوان برندی قابل اطمینان بسیار موثر است.

۲. شناخته کردن نام شرکت

طراحان گرافیک در معرفی کردن شرکت در صنعت مربوطه بسیار موثر هستند. مشاهده مداوم لوگویی جذاب مخاطبان را متوجه شرکت دارنده آن لوگو خواهد کرد. تبلیغات گرافیکی دیگری مانند وب سایت ها و کارت های ویزیت که مداوم در دید مخاطبان هستند نام برند را مستمرا به یاد مخاطب آورده و باعث شناخته شدن نام شرکت می‌شوند.

کسب و کارهای کوچک معمولا بودجه بازاریابی چندانی ندارند و با دشواری در شناخته کردن نام شرکت مواجه هستند. طراحی لوگو، کارت ویزیت و دیگر محتوای بازاریابی گرافیکی منحصر به فرد می‌تواند به سرعت توجه مخاطبان را جلب کرده و نام برند را در بین آنان شناخته شده کند‌.

۳. ایجاد حس اعتماد در مخاطب

طراحی گرافیکی ابزاری فوق‌العاده برای ایجاد حس اعتماد است. لوگو یا هر طرح گرافیکی دیگر در صورت داشتن ظرافت و زیبایی به مخاطبان حس اعتماد خواهد داد. در نتیجه آن‌ها به محصولات و خدمات شرکت اعتماد بیشتری خواهند داشت. همچنین در دراز مدت طراحی جذاب به تبدیل مخاطبان به مشتریانی وفادار کمک خواهد کرد.

شرکت‌ها با استفاده از طراحی گرافیک می‌توانند محصولات خود را در نظر مخاطب جلوه دهند. در کمپین های تبلیغاتی که برای معرفی محصولات جدید اجرا می‌شود استفاده از طراحی گرافیکی برای دادن ظاهری موجه و زیبا به محصول ضروری است.

۴. رساندن پیام برند با طراحی گرافیک

طراحی گرافیک ابزاری کارآمد برای رساندن پیام برند به مخاطب هدف است. طراح حرفه‌ای ابتدا بر روی پیام برند تمرکز می‌کند، سپس از نوشتارها و رنگ‌های مخصوصی برای برانگیختن حس هدف پیام در مخاطب استفاده می‌کند. این احساس تبدیل به پیام برند برای مشتریان احتمالی می‌شود. برای مثال لوگوی مک دونالد از رنگ های زرد و قرمز استفاده می‌کند. این رنگ‌ها اشتیاق و هیجان نسل جوان که مخاطب اصلی این برند فست فود است را به همراه حس اجتماعی شدن بر می‌انگیزند.

۵. متحد کردن کارمندان

یک شرکت معمولا کارکنان زیادی دارد که البته این کارکنان باید هدف یکتایی داشته باشند که طراحی گرافیک به آن کمک می‌کند. کارکنان در محیط کار با صفحات وب، انتشارات، یونیفرم، لوگو، بروشور و دیگر عناصر گرافیکی شرکت احاطه می‌شوند که به آن‌ها هویتی مشترک داده و برای هدفی واحد متحد می‌کند.

۶. تشویق به حرفه‌ای گری

بسیاری از شرکت‌ها در ایجاد حس رقابت و حرفه‌ای گری میان کارکنان خود مشکل دارند. طراحی گرافیک تاثیر درازمدتی بر مشتریان خواهد داشت. مثلا لوگویی که با دقت و ظرافت طراحی شده باشد بیانگر ارزش‌ها و جدی بودن شرکت خواهد بود. لوگویی که با دقت و فکر طراحی شود جدی و حرفه‌ای بودن شرکت در ذهن مخاطب را موجب خواهد شد که در رشد و توسعه کسب و کار بسیار موثر است.

۷. قدرت متقاعد کردن

یکی از فواید طراحی گرافیکی متقاعد کردن مخاطب به در نظرگرفتن برند است. مثلا بروشوری که با دقت طراحی شود توانایی برقراری ارتباط بین مخاطب و برند را دارد.

۸. جذاب تر کردن محتوا با طراحی گرافیک

طراح گرافیک حرفه‌ای توانایی جذاب کردن محتوا برای جلب نظر مخاطب را خواهد داشت. طراح با استفاده از نوشتارها و انتخاب رنگ‌ها و تصاویر مناسب محتوا را جذاب خواهد کرد.

در پایان

در این مقاله به بررسی دنیای گرافیک پرداختیم و به این سوال پاسخ دادیم که طراحی گرافیک چیست و چه کاربردهایی دارد. شاید شما هم دوست داشته باشید به دنیای طراحان گرافیک وارد شوید و طرح‌های جذاب خلق کنید. قبل از هر چیزی باید از خود بپرسید که چقدر به خلاقیت و نوآوری علاقه دارید؟ ایده‌پردازی چطور؟ در ذهن شما رنگ‌ها و اشکال مختلف چه معنی می‌شوند؟ گرافیک نیازمند افراد دقیق و خلاق است. اگر این دو عنصر را به وفور در خود می‌بینید، پس ورودتان را به دنیای طراحان گرافیک تبریک می‌گوییم. به نظر شما یک طراح گرافیک برای اینکه بتواند آثار منحصر به فردی خلق کند، باید چه کارهای دیگری انجام دهد؟ نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

logo

کارن

گروه تخصصی طراحی سایت و نرم افزار کارن

  • ایمیل : info@karangroup.ir

خدمات ما

    • طراحی لوگو
    • طراحی وبسایت شرکتی
    • طراحی سامانه نوبت دهی
    • طراحی منو دیجیتال
    • طراحی ست اداری

آخرین نوشته ها

  • مشاغلی که تا 5 سال آینده توسط هوش مصنوعی جایگزین میشوند
  • مزیت های یک وب اپلیکیشن مناسب چیست؟
  • مقایسه سایت های وردپرسی و کد نویسی شده
  • چگونه برنامه نویسی یاد بگیریم؟

ثبت سریع درخواست مشاوره

© , طراحی و پیاده سازی توسط گروه نرم افزاری کارن